1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee Bucks (7)

Return to “Playoffs 2018”

Qui sortira vainqueur ?

Poll ended at 17 April 2018, 10:48

Celtics en 4
1
2%
Celtics en 5
7
12%
Celtics en 6
33
58%
Celtics en 7
6
11%
Bucks en 4
0
No votes
Bucks en 5
0
No votes
Bucks en 6
8
14%
Bucks en 7
2
4%
 
Total votes: 57

Véhixe

Franchise Player
User avatar
82
4033

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Véhixe » 13 April 2018, 14:03

zostrummer wrote:
12 April 2018, 14:08
Mr_Yoma wrote:
12 April 2018, 13:48
Véhixe wrote:
12 April 2018, 13:46


8| 8| 8| 8|
J’avoue. =((
Léger oubli :sifflote:
Comme le dit Mint, Aldrige a joué à un tel niveau pour qualifier son équipe qu'il peut être qualifié de FP intérimaire, surtout vu le peu de matchs qu'a joué Leonard.
M'enfin, je suis solidaire Véhixe, et des playoffs sans Leonard c'est un peu comme une finale avec Pachulia, c'est moche.
Merci (a)

Force à vous pour Gordon et Kyrie :aille:
He was a master craftsman of unlikely basketball memories: passionate dunks, bullet passes, nutmegs, deep high-arching threes, rabid bats, euro steps, fearless blocks - he did it all, and he did it with flair and a sense of the moment that was unmatched.

UJ3212

All Star
User avatar
5906

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by UJ3212 » 13 April 2018, 14:08

4-2 également.

Boston est sur une jambe mais les Bucks sont vraiment très moyens quand même. Ou mal coaché c'est selon, car il ne manque pas vraiment d'arguments dans l'absolu.
"Jordan Clarkson must have the most fun job in the NBA. Come off the bench and just shoot"

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 13 April 2018, 14:11

Agree /:)

J’espère juste que l'enjeu va faire son effet et permettre à tout le monde de jouer à l'unison pour vaincre.
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

Cracker

Blazers
User avatar
13149

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Cracker » 13 April 2018, 14:41

A la demande de Sylvie, je suis en train de faire la présentation comme sur le topic Blazers vs Pelicans.
Tout sera en place d'ici demain midi maximum.
Peace and Basket.

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 13 April 2018, 15:03

T'es un amour ! Merci mec ;)
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

marmite

Celtics
User avatar
17043

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by marmite » 13 April 2018, 15:04

C'est gonflé d'avoir demandé ça, les Bucks seront en vacances avant même qu'il ait fini de le lire...

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 13 April 2018, 15:09

:hehe: Le trashtalking commence déjà on dirait !
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

Wilson

Celtics
User avatar
3888

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Wilson » 13 April 2018, 17:12

SylvesterTemple wrote:
13 April 2018, 15:09
:hehe: Le trashtalking commence déjà on dirait !
:hurt2:
Boston You Know We Love You Madly :trefle:

Cracker

Blazers
User avatar
13149

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Cracker » 13 April 2018, 22:29

Premier post mis à jour, enjoy ! :)
Peace and Basket.

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 13 April 2018, 22:31

Au top Cracker ! Je regarde ça demain sur PC, et ferai aussi un rapide bilan des résultats du sondage pour voir la tendance.
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

hgiv13

Sophomore
User avatar
691

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by hgiv13 » 14 April 2018, 01:05

Allez Bucks in 6.

La raison m'aurait dit de jouer les Celtics en 7 mais le coeur met les Bucks.

J'ai comme vous très peut de Stevens et Monroe.

Mais l'infirmerie n'est pas à négliger, notamment du côté des Bucks. Pour la première fois depuis novembre 2015, l'équipe ne déplore aucun blessé. Giannis a pu souffler et je pense vraiment que le Small ball a une chance de fonctionner.

Je n'ai aucun doute sur Giannis, Middleton doit retrouver un peu de sa grinta et défense.

Les Celtics sont favoris pour tous les arguments que vous avez donnés et qui sont justes. Mais j'y crois.

Wilson

Celtics
User avatar
3888

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Wilson » 14 April 2018, 01:18

Cracker wrote:
13 April 2018, 22:29
Premier post mis à jour, enjoy ! :)
Merci!
C’est dingue ces stats des Bucks aux rebonds... pour la première fois depuis longtemps, on va donc jouer en playoffs une équipe que l’on pourrait dominer au rebond.
Boston You Know We Love You Madly :trefle:

Cracker

Blazers
User avatar
13149

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Cracker » 14 April 2018, 10:36

Pareil, j'ai été très surpris ! Et inversement, je pense les Celtics plus haut dans les secteurs offensifs.

Finalement, je trouve que ces stats, sont plutôt sympathique pour voir la différence de jeu entre deux équipes. Privilégier défendre la raquette, quel zone est privilégié à attaquer, etc.
Peace and Basket.

Mr_Yoma

Animation
User avatar
Boston Celtics
10730

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Mr_Yoma » 14 April 2018, 11:18

Bien joué cracker pour les stats. 8-}
Ça confirme bien ce qu’on pensait à savoir que si on oblige les Bucks à shooter au large on as toutes les chances de l’emporter. En revanche s’ils arrivent à enfoncer notre raquette c’est eux qui auront l’ascendant. Messieurs Baynes et Horford, c’est VOTRE série!

Cracker

Blazers
User avatar
13149

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Cracker » 14 April 2018, 11:27



Article très intéressant !

https://www.celticsblog.com/2018/4/13/1 ... orn-killer

Petit résume :
- Giannis avait fait un 37 points et 13 rebonds lors de la première confrontation, il est en moyenne à 33.5 points contre les Celtics, sa deuxième équipe favorite.
- Le Plan initial de Stevens était de mettre Brown et Tatum dessus car Giannis joue comme un ailier extérieur. Sauf qu'ils ont était gêné par sa taille et son envergure, et ont très souvent étaient laissé seuls sans aide défensive. Giannis s'était régalé lors de ce premier game.
- La clé a été Horford, Giannis ne shoote pas très bien de loin et sera un problème dans sa carrière, il prend 75% de ses shoots à moins de 5 mètres du panier. Horford étant assez grand et solide, il arrive plutôt bien à limiter Giannis pour aller au panier. Celui-ci a pris plutôt contact et tenter des fall-away jump shot.
- Stevens a aussi mis en place une aide défensive importante si Giannis arrive à passer/enrouler Horford. Et sachant que Giannis a plutôt une vision vers le cercle, et tente de finir même s'il a 2-3 joueurs sur lui, son pourcentage baissera fortement.S'il ne force pas, les Celtics vont devoir choisir qui ils laisseront libres sur l'aile pour le shoot à trois points, sachant que les Bucks ne sont pas très bons dans ce domaine.
- Ojeleye peut être le second défenseur sur Giannis. Lui qui est plus costaud que Brown et Tatum, et compense sa taille par sa rapidité latérale et son jump pour gêner tout shoot. Il faudra forcer Giannis a prendre des Pots-up shoots lui qui ne marque que 0.88 points/play lors de cette situations.
- Il faudra limiter le jeu rapide de Giannis, qui se classe comme le troisième scoreur en fast-break, mais les Celtics comme on l'a vu, arrive à bien limiter le jeu rapide de leurs adversaires durant la saison régulière.
- Les Celtics devront toujours être au contact de Giannis, pour l'empêcher de prendre tout espace/vitesse pour accéder au panier.
Peace and Basket.

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 14 April 2018, 14:42

Mr_Yoma wrote:
14 April 2018, 11:18
Bien joué cracker pour les stats. 8-}
Ça confirme bien ce qu’on pensait à savoir que si on oblige les Bucks à shooter au large on as toutes les chances de l’emporter. En revanche s’ils arrivent à enfoncer notre raquette c’est eux qui auront l’ascendant. Messieurs Baynes et Horford, c’est VOTRE série!
Parfaitement résumé, et merci encore Cracker pour les stats et les résumés ;)

Amis Celtics, régalez-vous donc devant les box-out d'Henson :hehe:



Sinon, pour le sondage, si on l'arrête à l'instant, cela donnerait :

- 81% des votants voient les Celtics gagnants dont 69% en seulement 6 matchs
- 85% des votants voient la série aller jusqu'à au moins 6 matchs
- 1 seul votant voit les Bucks vainqueurs en 7 matchs
- 1 seul votant voit les Celtics vainqueurs en 4 matchs (sweep)
- 100% des votants voyant les Bucks victorieux misent sur au moins 6 matchs


sondage.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

marmite

Celtics
User avatar
17043

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by marmite » 14 April 2018, 15:13

Perso j'hésite même avec 4-1 à vrai dire.

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 14 April 2018, 17:10

T'as voté 4-2 ?

Et qui a voté 4-0 par curiosité ?

Perso j'ai voté 4-3 pour les Bucks, on y croit !
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

Mr_Yoma

Animation
User avatar
Boston Celtics
10730

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Mr_Yoma » 14 April 2018, 17:11

Moi j’ai pas osé le sweep donc j’ai mis 4-1 pour les C’s. :)

marmite

Celtics
User avatar
17043

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by marmite » 14 April 2018, 17:17

Oui, j'avais mis en 6. Mais plus j'y pense et plus je nous vois bien laisser Giannis faire ses stats en l'esseulant, et Monroe et Baynes vont faire un bon chantier.

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 14 April 2018, 17:34

Pour ceux que ça intéresse, quelques stats :

http://www.nba.com/article/2018/04/13/n ... vs-bucks-7
Boston Celtics (55-27)
Pace: 98.2 (23)
OffRtg: 105.2 (18)
DefRtg: 101.5 (1)
NetRtg: +3.7 (6)

Celtics team notes:
1/ Went 14-8 (6-5 against playoff teams) in games without Kyrie Irving, with the Celtics and their opponents combining to score just 102 points per 100 possessions in the 22 games.
2/ Projected starting lineup - Terry Rozier, Jaylen Brown, Jayson Tatum, Al Horford and Aron Baynes - has played just 115 minutes together, but allowed just 92 points per 100 possessions in those minutes.
3/ Outscored their opponents by 8.3 points per 100 possessions in 861 total minutes with Horford on the floor without Irving, but were outscored by 2.2 points per 100 possessions with neither on the floor.
4/ Ranked second in 3-point percentage and were one of two teams with two players (Al Horford and Jayson Tatum) in the top 10 in 3-point percentage among individuals.
5/ Led the league in opponent 3-point percentage, allowing their opponents to just less than 34 percent from beyond the arc. This was the 11th straight season in which the Celtics ranked in the top five in opponent 3-point percentage.
Celtics individual notes:
1/ The Celtics allowed just 97.0 points per 100 possessions with Aron Baynes on the floor. That was the lowest on-court DefRtg among players who averaged at least 15 minutes in 40 or more games.
2/ Jaylen Brown took 39 percent of his 3-pointers from the corners, the fourth highest rate among 150 players with at least 200 total 3-point attempts.
3/ Al Horford shot 43 percent from 3-point range, up from 36 percent last season. That was the second biggest jump in 3-point percentage among 100 players who attempted at least 200 threes each season.
4/ Greg Monroe was one of three players to record a triple-double off the bench.
5/ Semi Ojeleye had a usage rate of just 9.1 percent, lowest among players who averaged at least 15 minutes in 40 games or more.
6/ Terry Rozier shot 32 percent on drives, the worst mark among 154 players who attempted at least 100 shots on drives.
7/ Jayson Tatum shot 30-for-51 (59 percent) on clutch shots, the best mark among players who attempted at least 50.
8/ Tatum shot 54 percent on corner 3-pointers, the best mark among players who have attempted at least 50.

Milwaukee Bucks (44-38)
Pace: 98.5 (20)
OffRtg: 107.8 (7)
DefRtg: 107.1 (17)
NetRtg: +0.7 (15)

Bucks team notes:
1/ 19.4 percent of offensive possessions, the second highest rate in the league, were in transition.
2/ Only 12 percent of opponent possessions, the lowest rate in the league, were in transition, though the 1.14 points per possession they allowed in transition was the third highest rate.
3/ Allowed a league high 38.9 points per game in the restricted area. 37 percent of opponent shots, the highest rate in the league, came from the restricted area.
4/ Aggregate bench NetRtg of minus-3.9 ranked 22nd in the league and worst among playoff teams.
5/ Before Jabari Parker's season debut on Feb. 2, they were 14.2 points per 100 possessions better with Giannis Antetokounmpo on the floor (plus-4.8) than they were with him off the floor (minus-9.4). After Parker's debut, they were only 2.0 points per 100 possessions better with Antetokounmpo on the floor (plus-1.4) than they were with him off the floor (minus-0.6).
6/ Played Antetokounmpo, Parker and Khris Middleton together for just 110 total minutes over 28 games in which all three were available.
Bucks individual notes:
1/ Giannis Antetokounmpo averaged 13.3 points per game in the restricted area, most in the last 15 years (since Shaquille O'Neal averaged 14.6 in 2002-03).
2/ Antetokounmpo has an effective field goal percentage of 37.2 percent from outside the paint, the third lowest mark among 207 players who attempted at least 200 total shots from the outside.
3/ Antetokounmpo and Eric Bledsoe ranked third and sixth in clutch effective field goal percentage among 45 players who attempted at least 50 clutch shots.
4/ Bledsoe shot 25 percent on pull-up 3-pointers, the third worst mark among players who attempted at least 100.
5/ Khris Middleton ranked second in the league with 530 field goal attempts from mid-range (between the paint and the 3-point line) and ranked fourth in mid-range field goal percentage (49.3 percent) among 57 players with at least 200 attempts.
6/ Middleton was one of seven players to average at least 5 catch-and-shoot points per game and 5 pull-up points per game.
7/ Tony Snell took 39 percent of his 3-pointers from the corners, the fifth highest rate among 150 players with at least 200 total 3-point attempts.
8/ Jason Terry had the second lowest usage rate (10.0 percent) among players who averaged at least 15 minutes in 40 games or more.


Regular season matchup
Pace: 97.5 possessions (per team) per 48 minutes
Boston OffRtg: 103.8 (18th vs. Milwaukee)
Milwaukee OffRtg: 104.4 (11th vs. Boston)

Matchup notes:
1/ Kyrie Irving, Terry Rozier and Marcus Smart all missed the final game for Boston. That was the only meeting in which Jabari Parker played for Milwaukee.
2/ Three of the four games (all except Boston's Dec. 4 win) were within five points in the last five minutes. The Celtics shot 4-for-14 (including 0-for-6 from 3-point range) on clutch shots.
3/ The Bucks grabbed just 13 percent of available offensive rebounds, the lowest rate for any Boston opponent this season.
4/ Antetokounmpo averaged 33.5 points per game, most among Eastern Conference players against the Celtics. He was one of three players to score at least 40 points in a game against Boston, scoring 40 in the Bucks' loss on Dec. 4.
5/ Al Horford was Antetokounmpo's primary defender (94 of 223 possessions). Though he didn't quite keep Antetokounmpo in check, the Celtics were a plus-33 in 139 minutes with Horford on the floor and were outscored by 27 points in 53 minutes with Horford on the bench.
6/ Horford took only seven shots (less than half his regular rate) on the 93 possessions in which Antetokounmpo was defending him, but the Celtics scored efficiently on those possessions. Overall, Horford shot 31-for-44 and his effective field goal percentage of 77 percent was the third highest mark among players who attempted at least 25 shots against the Bucks this season.
7/ Eric Bledsoe was only with the Bucks for the last two meetings. He shot 14-for-18 in the two games, with seven of his 14 baskets coming in the restricted area.
8/ Thon Maker started the first two meetings, came off the bench for the third one, and didn't play in the fourth. He was a minus-26 in 36 total minutes against the Celtics.
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

SylvesterTemple

Bucks
User avatar
17706

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by SylvesterTemple » 14 April 2018, 17:35

marmite wrote:
14 April 2018, 17:17
Oui, j'avais mis en 6. Mais plus j'y pense et plus je nous vois bien laisser Giannis faire ses stats en l'esseulant, et Monroe et Baynes vont faire un bon chantier.
Pas impossible, même si je crois qu'on a les armes pour lutter...

De toute façon, c'est évident je pense pour tout le monde que la clef de cette série va être Horford, des deux côtés du terrain, et que les Bucks vont devoir jouer pied au plancher pour espérer quelque chose.
Giannis Antetokounmpo : "My goal is to win in Milwaukee, bring a Championship to the city... I would never leave for LA." (02/07/2018)

Wilson

Celtics
User avatar
3888

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Wilson » 15 April 2018, 01:59

Stevens a annoncé une rotation à 8-9 joueurs, avec peut être un 10eme sur de très courtes séquences.

Cela voudrait dire Rozier, Brown, Tatum, Horford, Baynes, Morris, Monroe, Larkin et Ojeleye? Et éventuellement Nader ou Bird pour quelques minutes.
Boston You Know We Love You Madly :trefle:

Cracker

Blazers
User avatar
13149

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by Cracker » 15 April 2018, 02:02

Je croyais que Bird ne pouvait pas jouer vu qu'il était en two-way contract et qu'il aurait fallu dégager un "titulaire" ?
Peace and Basket.

marmite

Celtics
User avatar
17043

Re: 1st Round East : Boston Celtics (2) vs Milwaukee bucks (7)

Post by marmite » 15 April 2018, 02:41

Bird n'est en effet pas éligible.

Return to “Playoffs 2018”