NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

News, History, Stats...

Return to “Around the NBA”

Flopatey

MVP
User avatar
10544

Re: NBA Rules

Post by Flopatey » 30 July 2014, 22:02

Sam D. wrote:Parce que moi je n'affirme rien, ce sont plutôt Mint ou Flo qui semblent dire qu'un coach européen doit forcément réussir en NBA grâce à sa science extrême du jeu
Je ne me souviens pas exactement avoir dit ça... :)

Sinon, je suis totalement d'accord avec Mint, rien à ajouter.

Doctor Tardis

MVP
User avatar
Paris
16612

Re: NBA Rules

Post by Doctor Tardis » 25 December 2014, 18:54

J'ai une petite question:
Jusqu'à combien une équipe peut-t-elle avoir de salaire avant de payer la luxury tax. Le salary cap est à combien ? 77M$ ?
Dirige @DetPistonsFR / Just a kid chasing his dream.

Xarphios

Admin - Xarphios
User avatar
15971

Re: NBA Rules

Post by Xarphios » 25 December 2014, 18:57

Il faudrait vérifier mais il me semble que le salary cap est à 63M cette année, et la luxury taxe à 77M. Mais je ne suis pas sur à voir si quelqu'un à d'autres valeurs.
Chicago needs Sam Hinkie.

Doctor Tardis

MVP
User avatar
Paris
16612

Re: NBA Rules

Post by Doctor Tardis » 25 December 2014, 19:01

Ça veut dire que tu peux avoir jusqu'à 77M$ de salaires dans ton équipe ?
Dirige @DetPistonsFR / Just a kid chasing his dream.

Xarphios

Admin - Xarphios
User avatar
15971

Re: NBA Rules

Post by Xarphios » 25 December 2014, 19:02

Sans avoir à payer de taxes oui.
Par contre à partir du moment où tu as atteint les 63 tu dois recruter le reste de ton roster avec tes exceptions et des contrats mini.
Chicago needs Sam Hinkie.

Doctor Tardis

MVP
User avatar
Paris
16612

Re: NBA Rules

Post by Doctor Tardis » 25 December 2014, 19:04

Ah d'accord donc tu es obligé d'avoir 63M$ mais tu ne dois pas dépasser 77M$ sinon tu payes des taxes
Dirige @DetPistonsFR / Just a kid chasing his dream.

Pooh One

MVP
User avatar
10969

Re: NBA Rules

Post by Pooh One » 25 December 2014, 19:04

Antho B. wrote:"NBA salary cap has been announced, it's slightly less than expected. Salary cap is $63.065 million and tax level is $76.829"

"Non-taxpayer mid-level is $5.3 million, taxpayer mid-level is $3.2 million & mid-level for team with room under Salary Cap is $2.7 million."
Fan Club d'Arthur Karnisovas et Marc Eversley
En route vers la septième !

Doctor Tardis

MVP
User avatar
Paris
16612

Re: NBA Rules

Post by Doctor Tardis » 25 December 2014, 19:06

Ok merci
Dirige @DetPistonsFR / Just a kid chasing his dream.

Xarphios

Admin - Xarphios
User avatar
15971

Re: NBA Rules

Post by Xarphios » 25 December 2014, 19:07

Non tu n'es pas obligée d'avoir 63M, il y a un seuil minimum à atteindre en salaire, c'est 90% du SC, donc là c'est autour de 56M.
Après tu peux avoir seulement 50M de salaire, et le reste pour atteindre les 56 (6 ici) sera réparti entre les joueurs sous contrat. Donc l'équipe payera quoi qu'il arrive 56M de salaires sur l'année, même si elle a pour moins en cumulant tous les contrats. Je crois que c'est par exemple le cas des sixers cette année (je sais que ça l'était l'année passée, mais je ne suis plus sur pour celle là).

Mais il y a plusieurs équipes qui ont entre 56 et 63M de salaires, et qui sont donc en dessous du SC (les spurs par exemple).
Chicago needs Sam Hinkie.

MintBerryCrunch

MVP
User avatar
Switzerland
13607

Re: NBA Rules

Post by MintBerryCrunch » 25 December 2014, 22:12

Les sixers atteinent à peine les 30 millions de salaire sauf erreur donc oui c'est leur cas :)


Pour Orlando aussi sauf erreur !
La tolérance atteindra un tel niveau que les personnes intelligentes seront interdites de toute réflexion pour éviter d'offenser les imbéciles.
Dostoïevski

Pooh One

MVP
User avatar
10969

Re: NBA Rules

Post by Pooh One » 19 May 2015, 21:49

Voici un article de Larry Coon (himself) dans lequel il répond à quelques questions des internautes. Il traite notamment du lock-out 2017 (ça rejoint pas mal ce que tu disais jujug avec les nouveaux proprios et les joueurs qui veulent chacun leur part grosso modo), de quelques subtilités qui ont modifié l'utilité du S&T depuis 2011 mais aussi de basket en lui même (pronostic, ROY). Je ne savais pas où le mettre mais comme ça parle CBA je le mets ici :
NBA Chat with Larry Coon 5/14/2015

Larry_Coon_ChatLarry Coon the noted author of the CBAFAQ, will answer your Salary Cap and Collective Bargaining Agreement questions. Larry will answers your questions about the Salary Cap, NBA trades and the CBA at 3:00pm et

tim
What’ does Anthony Davis’ next contract look like?

Larry Coon
He’ll get the max for sure (unless something catastrophic happens between now and then), which should start at around $20.8 million for a 0-6 year player.

Manuel
Your over under(3.5) for the share that the players will demand from (BRI) in the next lock out??
Will the spike in salary cap produce a chain reaction between the teams looking for middle FA?

Larry Coon
The players’ narrative is that they took one for the league in the last negotiation — they already were at 57 percent, but the league was unsustainable at that time due to a variety of factors. By agreeing to 50 percent, they helped right the ship and make it sustainable. Today it’s a different picture — most teams are in the black (and when teams aren’t it’s a result of mismanagement), improved revenue sharing has fixed a lot of the problems, team valuations have skyrocketed (hello, Steve Ballmer), and the league is going to be drowning in new money starting next year with the new TV deal. In other words, the problems are fixed, the emergency is over, and they want to regain what they gave up in the last negotiation. I can see them coming to the table asking for a return of their previous 57 percent.

The one interesting thing about the mid-level exceptions is that they aren’t tied to revenues. They are a fixed amount for the life of the agreement. For example, the non-taxpayer mid-level will be about $5.63 million in 2016, up from about $5.46 million, even though the cap is expected to rise by about $22 million. With the cap going up that far (and with teams having 2016 circled on their calendars), there will be plenty of cap room to go around. The top-level free agents will get the max, of course. But there will be so much cap room left over and so much competition, that the next tier of players will get the max as well, and probably the tier after that. By that point you’re probably looking at what you’d consider to be mid-level talent. So the price of mid-tier talents will likely go up significantly.

The remaining teams — those without cap room — will still have their exceptions, but the talent won’t be there to spend it on. However, since the exceptions didn’t go up commensurate with the increase in the cap, these exceptions will now be value contracts — i.e., the lower-tier players will receive what is currently mid-level money.

However, we won’t be able to project how this will actually play out until later this year, when the 2015 free agents have all signed and we can see how teams are aligned heading into 2016.

Ryan PDX
I’ve been hearing from multiple places that the 5-year extension sign and trade is no longer available. Is this true? Specifically looking to see if the Blazers are able to facilitate a LaMarcus move and get something in return. Thanks Larry, really appreciate these chats and the FAQ!

Larry Coon
First, let’s clarify terms — there’s no such thing (and never was) as an “extension sign-and-trade.” Extensions are only for players under contract, and extensions are signed before the player becomes a free agent. Free agent signings, including sign-and-trade, are only for players whose previous contract ended. Since your question is about sign-and-trade, I’m going to ignore the word “extension” in your question.

Prior to the 2011 CBA, teams could give their own players with bird Rights six years with 10.5% raises, could give other teams’ players (and their own players with non-Bird rights) five years and 7.5% raises, and sign-and-trade followed Bird rights — i.e., the team could give their player with Bird rights six years and 10.5% raises in a sign-and-trade. This meant that when a player was changing teams, he could get more in a sign-and-trade with his old team than he could get by signing directly with his new team — i.e., the league provided an incentive for seeking a sign-and-trade.

In the new CBA the raises and percentages were reduced — re-signing with Bird rights allowed five years and 7.5% raises, while signing other teams’ free agents allowed four years and 4.5% raises. They also fundamentally changed how sign-and-trade worked — it no longer followed Bird rights, and instead followed the rule for signing other teams’ free agents, allowing four years and 4.5% raises.

This means that players no longer have an incentive to seek a sign-and-trade if their desired team has enough cap room to sign them, because they can no longer get an extra year and bigger raises in a sign-and-trade. The only incentive for players to seek a sign-and-trade is when the other team doesn’t have enough cap room, and through the trade overhead (a team can acquire more salary than they send away in a trade) or trading away enough salary to finish under the cap after the sign-and-trade, they can acquire the player at his desired salary.

This has had an effect on the league already. When Cleveland lost LeBron James to Miami, they effectively received a compensation package from the in return for doing a sign-and-trade. But when Miami lost James back to the Cavs, the Heat received nothing in return.

As for Portland and Aldridge, it’s likely the only way the Blazers will be able to get something in return is if Aldridge wants to go to a team that won’t have the cap room to sign him without the Blazers’ help.

Elijah Adefope
As someone who is planning on becoming a certified nba advisor, what level of familiarity with the cba would you recommend I have before I sign a client?

Larry Coon
I’ve talked to agents who have the CBA down cold, and I’ve talked to agents who frequently come to me for advice on anything beyond the basics — so there’s a spectrum of knowledge out there. That said, in my opinion, the more you know the CBA, the better you can serve your clients. Most teams have it down cold, and are able to use it to their advantage in negotiations. Former agent and current Kings GM Pete D’Alessandro said that when he was an agent, his goal was to understand the CBA better than the front office people on the other side of the table.

Tim
The Players’ Union plans to audit five NBA teams. Do you think they will find any accounting practices that violate the CBA, depriving the players of income?

Larry Coon
I imagine they’ll find stuff to quibble about — in 30 large financial statements, how could you not? Some things related to amortization of a portion of purchase expenses, and/or related party transactions will likely surface. The question is, if something is allowed per generally accepted accounting practices and the CBA, then what recourse does the PA have? At best it’d just give them things to talk about in the next negotiation.

Charlie
Looking back, how would you characterize David Stern’s reign as commissioner? The league obviously has grown tremendously and is one of the best in major league sports, but keep in mind his major blunders (e.g. Chris Paul “basketball reasons”, multiple lockouts, conspiracy theories, Patrick Ewing to NY…).

Larry Coon
I was a critic of “basketball reasons” (because Stern installed Jac Sperling specifically so he could stay at arm’s length from the then-Hornets-now-Pelicans and avoid any conflict of interest, and then stepped in when he shouldn’t have), but the rest? Come on…

Charlie
Which team wins the championship this year?

Larry Coon
I’ve had the Warriors winning this for a long time.

Charlie
Early guess for next year’s rookie of the year? Is julius randle eligible?

Larry Coon
Julius Randle is NOT eligible, by virtue of his 14 minutes played in the Lakers’ season opener (Nerlens Noel was eligible this year, and Blake Griffin won it in 2010-11, after missing their entire rookie seasons due to injury). With the caveat that it’s WAY too early to guess (especially for someone like me who doesn’t follow the college game in depth), I’m going to make the unimaginative prediction that Okafor will be ROY.
http://www.basketballinsiders.com/chat/ ... n-5142015/

Il n'y a pas grand chose qu'on ne sait déjà mais c'est toujours sympa quand Larry Coon l'auteur de du FAQ CBA donne son avis sur ces sujets.
Fan Club d'Arthur Karnisovas et Marc Eversley
En route vers la septième !

jujug

Greatest
User avatar
19092

Re: NBA Rules

Post by jujug » 19 May 2015, 22:09

Pooh One wrote:Il n'y a pas grand chose qu'on ne sait déjà mais c'est toujours sympa quand Larry Coon l'auteur de du FAQ CBA donne son avis sur ces sujets.
Je ne saurais dire à quelle fréquence mais Larry Coon fait assez régulièrement ce genre de chat sur Bballinsiders. Il y a à boire et à manger mais effectivement d'un point de vue contractuel son avis est toujours intéressant. D'un point de vue sportif, c'est autre chose, chacun a son avis, ce n'est pas forcément factuel.
"Some people did not like this ceremonial style. But after all when you have to kill a man it costs nothing to be polite." (W. Churchill, déclaration de guerre au Japon, 8 décembre 1941).

Pooh One

MVP
User avatar
10969

Re: NBA Rules

Post by Pooh One » 19 May 2015, 22:13

jujug wrote:Je ne saurais dire à quelle fréquence mais Larry Coon fait assez régulièrement ce genre de chat sur Bballinsiders. Il y a à boire et à manger mais effectivement d'un point de vue contractuel son avis est toujours intéressant. D'un point de vue sportif, c'est autre chose, chacun a son avis, ce n'est pas forcément factuel.
Effectivement, j'avais lu un chat mais il y a un petit moment dans lequel je n'avais rien appris. Sportivement, son avis est effectivement peu intéressant comme tu le dis. Concernant le CBA, j'ai appris 2-3 trucs en lisant cet article et je me suis dit que ça pourrait intéresser les lecteurs de ce forum.
Fan Club d'Arthur Karnisovas et Marc Eversley
En route vers la septième !

DaV'z

Expert
User avatar
24718

Re: NBA Rules

Post by DaV'z » 20 May 2015, 00:08

Je crois que parfois, il repond aussi à des questions sur son twitter. Bon souvent c'est pas très poussé mais de temps à autre, on apprend un truc.

Doctor Tardis

MVP
User avatar
Paris
16612

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by Doctor Tardis » 02 March 2016, 00:22

Y-a-t-il une date limite pour signer des FA ou des 10-days contract ?
Dirige @DetPistonsFR / Just a kid chasing his dream.

jujug

Greatest
User avatar
19092

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by jujug » 02 March 2016, 00:51

Doctor Tardis wrote:Y-a-t-il une date limite pour signer des FA ou des 10-days contract ?
Pour les contrats de dix jours, le contrat n'a pas le droit de se terminer après la fin de la saison régulière, c'est la seule limite à ma connaissance. Après, à ma connaissance, hormis le moratoire de juillet et les playoffs, sinon les équipes peuvent signer des joueurs à tout moment que ce soit en SR ou lorsque la compétition est finie pour la franchise. Mais quelqu'un me contredira peut-être.
"Some people did not like this ceremonial style. But after all when you have to kill a man it costs nothing to be polite." (W. Churchill, déclaration de guerre au Japon, 8 décembre 1941).

Josh Smith

Sophomore
User avatar
894

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by Josh Smith » 16 May 2016, 12:49

Quelqu'un peut il m expliquer le cap hold s il vous plaît

jujug

Greatest
User avatar
19092

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by jujug » 16 May 2016, 12:52

Josh Smith wrote:Quelqu'un peut il m expliquer le cap hold s il vous plaît
C'est marqué à la toute fin du premier message de ce sujet. Mais rien que pour toi, je le remets ici. ;)
Mon équipe préférée n'a presque plus aucun joueur sous contrat pourtant on me dit qu'elle ne peut pas signer d'agent libre. Pourquoi?

Pour embaucher un agent libre il faut être en-dessous du salary cap. Pas uniquement avec les contrats actifs mais aussi dans un cumul de contrats plus ou moins inactifs qui s'appelle le cap-hold. Ce cumul de contrats comptabilise non seulement les contrats actifs mais aussi les contrats des agents libres à re-signer (et le plus souvent surévalués volontairement pour tenir compte d'une potentielle augmentation), les contrats des rookies draftés, les exceptions disponibles et même les contrats des joueurs qui ont pris leur retraite sans l'annoncer officiellement. Ce calcul fait que la plupart des équipes sont au-dessus du cap quoi qu'il arrive et ne peuvent du coup signer des agents libres qu'en décidant volontairement de renoncer à tous leurs droits sur les joueurs qui ne sont pas sous contrat (agents libres et notamment bird rights, rookies, retraités) et à leurs exceptions. Cela implique qu'ils ne peuvent plus re-signer leurs propres agents libres dans des conditions préférentielles mais qu'à partir de là, le montant de leurs salaires correspondant au montant de leurs contrats actifs, ils peuvent signer des agents libres d'autres équipes pour le montant qui sépare le montant de leurs contrats du salary cap. Ce système entraîne de nombreuses stratégies: tout d'abord quand une star veut faire baisser le montant de son contrat elle doit le faire en tout début d'intersaison pour libérer du cap hold, son nouveau contrat prenant moins de place que l'ancien. A l'inverse, quand elle s'augmente, elle doit signer en dernier. De même, les franchises n'ont pas forcément intérêt à purger leur cap hold régulièrement car être au-dessus du cap leur permet de bénéficier d'exceptions auxquelles elles n'auraient pas le droit sinon, c'est ainsi que des joueurs retraités officieusement depuis fort longtemps apparaissent encore dans les registres salariaux des franchises.
"Some people did not like this ceremonial style. But after all when you have to kill a man it costs nothing to be polite." (W. Churchill, déclaration de guerre au Japon, 8 décembre 1941).

Josh Smith

Sophomore
User avatar
894

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, ...)

Post by Josh Smith » 16 May 2016, 13:22

Bien merci jujug mais comme je suis de retour j'étais perdu, maintenant je comprends.

Easy

Hall of Famer
User avatar
29165

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by Easy » 16 May 2016, 15:40

Ya un truc tres flou pour moi nest l'autorisation ou non de parler au free agents.

Biensur quils parlent.
Et le premier juillet ils peuvent signer et direct certain le font c'est que discussion il y a eu avant.

Doc rivers avait eu une sanction mais pas James/Wade/Bosh.

Gobert qui met sur tweeter : viens au jazz à Fournier

Bref pour moi c'est très flou tout ça
BULLS FOR LIFE <3
@eazyland
« les 6èmes hommes » podcast NBA dispo sur twitter/ facebook/ Apple podcast

jujug

Greatest
User avatar
19092

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by jujug » 16 May 2016, 16:01

Les joueurs ont le droit de se parler entre eux. Tu ne peux pas interdire à des copains de discuter travail en privé. Et on sait bien que certains se donnent pour mission au All-star game de recruter (souvent sans succès cela dit). Par contre, les front office n'ont pas le droit de contacter les joueurs, c'est la règle. Qu'ils le fassent en sous-main, certainement, mais s'ils se font prendre, il y a sanction.
"Some people did not like this ceremonial style. But after all when you have to kill a man it costs nothing to be polite." (W. Churchill, déclaration de guerre au Japon, 8 décembre 1941).

Easy

Hall of Famer
User avatar
29165

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by Easy » 16 May 2016, 16:04

Oui comme Joe Smith
BULLS FOR LIFE <3
@eazyland
« les 6èmes hommes » podcast NBA dispo sur twitter/ facebook/ Apple podcast

luigidicorsica

Rookie
3

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by luigidicorsica » 24 February 2017, 16:03

Bonjour à tous,
Une petite question, je ne suis pas plus que cela la NBA, je regarde un peu l'actu du sport US, comme ça. J'aimerais comprendre comment fonctionne les tours de draft, et plus particulièrement les échanges de tours de draft ? Je ne comprends pas.
Bon week-end !

Sam D.

Administrateur
User avatar
33274

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by Sam D. » 24 February 2017, 16:14

Hello,

Tu as lu le 1er message de ce topic ? Si ce n'est pas le cas, tu peux le faire, ça devrait déjà répondre à quelques unes de tes questions.
Joel Embiid : "Whatever happens happens. If something happens, something happens."

luigidicorsica

Rookie
3

Re: NBA Rules (Règles de la League, CBA, Transactions, Lexique...)

Post by luigidicorsica » 28 February 2017, 13:44

Bonjour et merci, en effet j'aurais dû lire le premier post avant de poser ma question !

J'ai bien compris ce que signifie l'échange de tours de draft.
"Comme les joueurs, les tours de draft peuvent faire l'objet d'échange entre les équipes. Une équipe peut donc se retrouver avec plusieurs choix tandis qu'une autre n'en a aucun. Ces échanges peuvent parfois être assortis de conditions restrictives (place dans l'ordre de la draft notamment)."
Au départ je croyais qu'une équipe pouvait échanger "sa place" dans le tour. Mais non elle donne carrément son tour de draft, et la position de choix peut en plus être revue, si l'équipe donne un 1er tour de draft et qu'elle avait le 3e choix, l'équipe qui récupère le tour ne bénéficiera pas nécessairement de ce 3e choix ?
Alors c'est énorme comme argument d'échange un tour de draft car l'équipe se prive d'un joueur en gros ? Faut vraiment que la contrepartie soit importante de mon point de vue non ?

Et du coup, j'en ai d'autres :

"Pour avoir un contrat avec une franchise NBA il faut s'être présenté au moins une fois à la draft même sans avoir été pris"
Ca veut dire qu'il faut s'être présenté une première fois "à blanc" !? (si pour avoir un contrat il faut s'être présenté au moins une fois...)

Merci pour vos réponses et pardonnez mon manque de culture sur le sujet ! :D

Tous joueur ayant atteint la dernière année universitaire ou non universitaire de plus de 22 ans est automatiquement présenté à la draft "même sans en avoir fait la demande" et peut ensuite être recruté librement par une équipe s'il n'a pas été choisi.

"même sans en avoir fait la demande" ? Etonnant comme système non ? Et si tu ne veux pas ?! :D

EDIT : encore une : il y a des dotations en NBA (prize money) ? Merci !

Return to “Around the NBA”